donderdag 14 januari 2016

Alles wat er kwam vanochtend om tien uur, geen koper. Terwijl ik het de meneer duidelijk hoorde herhalen: Tienoer. Om vijf voor half elf smste ik ‘Kom je nog?’

Geen reactie.

Vijf minuten later: ‘Je zou toch voor de Ford komen, hadden we afgesproken.’

Geen reactie.

Vijf minuten later: ‘Als ik over tien minuten niks hoor ben ik weg.’

Geen reactie.

Tien minuten later: ‘Ik zit hier driekwartier te wachten. Je reageert niet, geen telefoontje, niks, de auto gaat naar de volgende.’

Vijf minuten later berichtje terug: ‘Ik kom om twaalf uur, goed?’

Ik: ‘Nee, ik moet aan het werk.’

Telefoon. Iets met net wakker en mijn telefoon bij mijn zoon, maar wil auto nog steeds hebben, prijs geen probleem, is akkoord en ,,Kan ik om vijf uur komen? Tussen vijf en zes? Kunnen vrijwaring direct regelen, hebben zelf garage, alles oké.’’

Ik twijfelen, nu ja, goed, doe maar, terwijl ik ondertussen andere kopers in de wacht zette, alsof ik leeuwen bij een net gedode buffel probeerde weg te houden.

Om vijf uur was ik er klaar voor en om kwart voor zes een telefoontje: ,,Kunnen we nu komen?’’

,,Eh ja, ik zit eigenlijk al drie kwartier te wachten, dus ja, kom maar.’’

De twee mannen keken even naar de auto en waren eigenlijk alleen geïnteresseerd in hoe de motor draaide. Daar zat toch een tikje in. Wist ik niet, achter het stuur hoorde je dat minder en dat tikje, ja, dat leverde in het donker bedenkelijke gezichten op. Terwijl ik dacht dat de vraagprijs akkoord was, begon toch het afdingen. Ik ging er in mee, want ik hoorde dat tikje ook en ik had geen zin aan nog meer volk bij huis.

,,Driehonderd, morgen ophalen?’’

,,Nee, 350. Minimum.’’

,,Tikje in de motor? Is probleem. Auto nu alleen voor onderdelen.’’

,,Dat zal, maar als jij hem niet neemt bel ik direct de volgende. Ik heb zestien man die de vraagprijs bieden.’’

We hadden een deal. Die naar ik dacht meteen kon worden afgerond, maar nee, want vrijwaring moest op de zaak. Of ik daar heen kon rijden morgen? Brachten zij me terug. Nou nee, heb ik geen zin aan. Dus komen ze morgen weer. Met vrijwaringsbewijs en geld. Om vijf uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten