donderdag 10 december 2015

19.05u: Ik ga zitten aan de perstafel in de raadszaal van Bedum.

19.07u: Ik probeer verbinding met internet te maken.

19.30u: Burgemeester Henk Bakker (CDA) opent de vergadering met gebed.

19.32u: Ik spreek in gedachten de hoop uit dat er door de rest van de aanwezigen hard is mee gebeden, want ik heb in gedachten alle duivels uit de hel bij elkaar gevloekt.

19.45: Ik heb nog steeds geen internetverbinding.

19.48: Ik denk: ,,En nu?’’

19.50: Ik pak mijn laptop in, de enorme fles bier die ik ‘zomaar’ van CDA-raadslid Rolf van Bruggen heb gekregen, knik met een verwilderd hoofd wat mensen toe, incluis de niet-begrijpend kijkende griffier Henk Reijsoo, van wie ik de inlogcode had gekregen en stort met donderend geraas de trap af en ren het gebouw uit, naar mijn auto.

19.52: Onderwijl ik via de iPhone verder naar de vergadering luister en hoop op veel vragen over de andere onderwerpen, alvorens de raad bij de scholenaanpak komt, sjees ik met een noodgang van Bedum naar Groningen, naar het DvhN-kantoor aan de Lübeckweg.

20.20u: Ik ren het gebouw binnen, de trap op, plof achter mijn bureau en wacht ongeduldig tot laptop opstart. Ik negeer digitale collega Matthijs Sorgdrager die zegt dat internet het niet doet.

20.25u: Ik heb me voor niks de kop gek laten maken door Sorgdrager.

22.22u: Ik geef copy editing op het stuk over de scholenaanpak voor de krant van morgen en bid dat ik alles een beetje goed heb meegekregen.

22.23u: de klem op mijn borst is nog niet weg en ik denk: dit niet nog een keer.

22.30u: ik overweeg serieus te solliciteren op de vacature van beheerder van begraafplaatsen en monumenten in de gemeente Bedum.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten