dinsdag 1 april 2014

Voorbij de Watertoren (12) - Circus Feest

Als je een van de twee vaders in het publiek bent, dan weet je dat je vroeg of laat de piste binnenstapt. Ik dacht: laat het niet bij dit onderdeel zijn, maar tien tellen later stond ik met de rug tegen een plank en was er een meneer die een geweer op mij richtte. Dat zijn geen situaties waar je rekening mee houdt.

Ik zou me geen zorgen hoeven maken. Die truuk had ik namelijk door. De man had eerder geschoten. Op ballonnen die door een mevrouw werden vastgehouden. Hij schoot niet echt. Ik zag dat zij ze kapotkneep. Het oogde geloofwaardig, maar toen de ballon tussen mijn benen zat bleek zij nergens te bekennen.

Het was de tweede keer in tien jaar dat ik een circus in Slochteren zag. Circus Feest. Wij zijn altijd in voor een feestje, het was mooi weer, dus Reyer en ik heen. Op de fiets.

In de tent konden wel tweehonderd man, er zaten er veertien. Negen kinderen, een vader en moeder die bij elkaar hoorden en twee losse ouders, waarvan ik er een was. Ik ging naast de losse moeder zitten. Wij kenden elkaar.

Er was een clown die popcorn in open monden probeerde te gooien, expres miste zodat de kindertjes een beetje voor lul zaten met hun open mond en toen een moeder haar mond opendeed gooide de man de hele inhoud van het bakje naar haar toe. Mijn zoon lachte, die van haar niet.

Daarna kwamen hondjes, een jong meisje op een evenwichtsdraad en een soort van trapeze-act van een knappe jongeman met gelaatstrekken die deden vermoeden dat hij uit Tibet of Nepal kwam en daarna nog wat mensen en dieren die kunstjes deden.

De bokkige paardjes hadden het druk met naar elkaar bijten en denderden ondertussen over de voeten van een medewerker, tot grote hilariteit van de mevrouw van de ballonnen en ook wij moesten lachen en daarna kwamen er vier ganzen die over een hekje sprongen.

Had ik al verteld dat we, omdat er niet veel mensen waren, in plaats van ergens achterin, loge mochten zitten?

Dat vonden wij aardig, al vroeg ik me af of de vader van het gezin, dat wél voor loge had betaald, zijn geld ging terugeisen. Hij had het in de pauze kunnen proberen, maar de kassa bleek omgetoverd in een snoepkraam. Ik was toe aan een borrel. Die hadden ze niet. Wel sinas en cola van het merk River. En popcorn, snoep en suikerspin. De suikerspin zat in een plastic bakje.

Toen we na afloop naar buiten liepen was de kassa/snoepkraam al weg. Het meisje van de evenwichtsact zat op het opstapje voor de caravan. Voorovergebogen, met het hoofd tussen de benen. Circus Feest trok diezelfde middag verder. Naar Pekela.

Er is niks mis met een klein circus, als je maar één ding hebt dat heel goed is. Dan zingt je naam en faam vanzelf rond en kun je toch een aardige boterham verdienen en dan maak je de wereld er bij elke voorstelling een beetje leuker op.

Je hebt kwaliteit en je hebt kwaliteit en dit was geen Russisch Staatscircus, maar ik had de middag van mijn leven. Reyer liet zich meeslepen door de magie, zette grote ogen op toen de goochelaar popcorn in papegaaien veranderde en weer even later twee witte duiven uit het kooitje tevoorschijn toverde en hij praatte bij thuiskomst honderduit over het feit dat ie bij een slapstick-act door een van de leden van het Tsjechisch duo met een bezem over zijn hoofd werd geaaid.

Direct onder de douche, besliste mijn vrouw.

‘Hoe was het echt?’, vroeg ze.

‘Tja’, antwoordde ik.

Maar als ik eerlijk ben hou ik daarvan. Opgegroeid in een arbeidersgezin ben ik met weinig tevreden. Een klein circus, op een braakliggend terrein waar eens de gemeentewerf was, op een zondagmiddag in een dorp waarvan de ene helft op dat moment in de kerk zit en de andere helft ergens op een terrasje, dat vind ik mooi. Dan ga ik kijken, dan ga ik lachen, dan druk ik af en toe mijn zoon tegen me aan en dan denk ik na over het leven. Helemaal als er een geweer op mijn kruis wordt gericht.

5 opmerkingen:

  1. Beroep: Vastgoed / horeca
    functie: algemeen directeur
    Naam: Najwa Mohammed
    Stad: Miri, Malaysia
    Mijn lening kreeg ik: $10,5 miljoen
    rentevoet: 1%
    Mijn e-mail: najwamohammed369@gmail.com

    Hallo, ik dank allah almight voor de vriendelijkheid en zegeningen die ik kreeg van AASIMAHA ADILA LOAN FIRM dit jaar 2020, ik wil dat we dit medium mijn moslims in Maleisië laten, vorig jaar heb ik vaak een lening aangevraagd en ik ben dom, dit jaar Terwijl ik mijn zakelijk nieuws in Aljazeera bekeek, zag ik de naam AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM in een interview waarin ze hun pakketten uitlegden en hoe ze leningen en liefdadigheidsfondsen verstrekken aan degenen die dit jaar een bedrijf willen starten. Dus ik luisterde en nam contact met hen op met hun contacten op televisie, ik vroeg $ 10,5 miljoen aan, tegen een tarief van 1% en mijn lening werd goedgekeurd en ik kreeg mijn lening zo gemakkelijk mogelijk. Ik kreeg mijn lening en investeerde verder in het bezit van mijn man. Mijn man komt uit Indonesië, de overstroming die ons ouderlijk huis in Jakarta trof, sinds we de lening kregen, hebben we veel dingen geregeld en de bankschuld betaald. Als u een echte en legitieme leningmaatschappij wilt, kunt u zich nu aanmelden en uw lening krijgen. jezelf sterk te zijn en nooit op te geven. Hoe meer je valt, hoe sterker je wordt. Geef nooit op, wat er ook gebeurt. Doe een belofte aan je droom alsof je die aan je kind belooft. Ik hoop dat je een groter jaar hebt. Misschien zegene god ze god

    ALSTUBLIEFT NU
    E-mail****aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Naam: __ Hendi Zikri Didi
    Plaats: _________________ Melacca, Maleisië
    banen: _ Ondernemers
    Elke kennisgeving: ____ hendidi01@gmail.com

    Hallo allemaal, wees alsjeblieft voorzichtig met het krijgen van een lening hier, ik heb veel nep-leners op internet, ik ben bedrogen, ik gaf het bijna op, totdat ik een vriend ontmoette die net een lening had aangevraagd en hij kreeg een lening zonder druk, dus stelde hij me voor om AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM te legitimeren, heb ik $1,3 miljoen dollar aangevraagd. Ik heb mijn lening minder dan 2 uur slechts 1% zonder onderpand. Ik ben erg blij dat ik ben gered van het krijgen van een slechte schuld. dus ik adviseer iedereen hier een lening nodig te hebben om contact op te nemen met AASIMAHA en ik garandeer dat u uw lening krijgt.

    Applicatie / Contact Center

    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Instagram: Aasimahaadilaaloanfirm
    twitter: ... aasimahaadilaahmedloanfirm
    E-mel: aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com

    Wir sind eine vollständig registrierte und zertifizierte Kreditfirma, die Einzelpersonen und Unternehmen gesicherte und ungesicherte Kredite zu einem sehr niedrigen Zinssatz von 1% anbietet. Wir bieten langfristige und kurzfristige Kredite an. Unser Unternehmen hat viele Durchbrüche bei der Bereitstellung erstklassiger Finanzdienstleistungen für unsere Kunden verzeichnet, insbesondere im Bereich der Kreditkonsortialisierung und der Kapitalbereitstellung für Privatpersonen und Unternehmen. Wir haben angeschlagene Branchen wieder zum Leben erweckt und wir unterstützen gute Geschäftsideen, indem wir Mittel für ihren Start bereitstellen. Wir haben ein Netzwerk von Investoren, die bereit sind, Einzelpersonen und Organisationen Mittel in beliebiger Höhe zur Verfügung zu stellen, um Geschäfte und Operationen zu starten. Wir sind eine Gruppe von energischen und erfahrenen Kreditfachleuten mit gründlichen Kenntnissen der Finanzmärkte. Im Allgemeinen bieten wir Hypotheken und Privatkredite an , Investitionsdarlehen, Zahltagdarlehen usw. Wir sind schnell in der Genehmigung und Auszahlung von Bargeld. Sie können uns über kontaktieren
    aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Name..Brian Günter Haugen
    Live In ..... Nordrhein-Westfalen
    Beruf ...... Business Executive
    Darlehensbetrag .... 250.000 €
    Darlehenszinsen .... 1%
    Religion: Katholizismus

    Es wurde gesagt, dass das Leben nur dann wirklich in vollen Zügen genossen werden kann, wenn es Leiden und Schmerzen gegeben hat. Ich bin froh und dankbar, dass ich bei meiner Mizuho Bank, Ltd. Filiale Düsseldorf einen Kredit in Höhe von 250.000 € erhalten habe Bankkonto,. Sind Sie ein Mann oder eine Frau und haben einen Kredit beantragt und wurden von Ihrer Bank abgelehnt? Ich möchte Ihnen heute sagen, dass Sie einen Kredit von der besten Online-Firma erhalten können und nicht viele Dokumente ausfüllen müssen, sie haben auch einen guten Zinssatz von 1%. Ich wurde von einem Freund, der einen Kredit von ihnen erhalten hatte, der AASIMAHA ADILA LOAN COMPANY vorgestellt. Ich brauchte Bargeld und besuchte meine Bank. Sie sagten mir, dass ich wegen schlechter Kredite nicht qualifiziert sei, einen Kredit zu erhalten, und die Bankzinsen auch hoch. Ich bin jetzt glücklich, weil ich das große Geschäft meiner Träume aufbauen kann. Meine Zahlung wird bald beginnen. Verschwenden Sie keine Zeit mehr mit der Geschäftsbank mit dem hohen Zinssatz und wenden Sie AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM an, um Ihre Darlehensmittel zu erhalten. Sie sind sehr schnell zu genehmigten Darlehen und schreiben Ihr Konto am selben Tag des Antrags gut. Nein, zu viele Prozesse und Verfahren sind wie bei den Banken involviert. Die Darlehensfirma weiß nicht, dass ich diese guten Nachrichten teile. Sie können sie per E-Mail kontaktieren.
    Jetzt bewerben ..... (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
    Meine E-Mail für jeden Equire; brianhuagen101@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vocht met mijn vriend en hij maakte het uit met mij, ik maakte me zorgen over onze relatie omdat ik zo veel van mijn vriend hou en hem niet wilde verliezen, dus besloot ik een oplossing te zoeken op internet toen ik verschillende getuigenissen van mensen zag ik bedankte Lord Bubuza voor het herenigen van hun relatie, dus ik nam onmiddellijk contact op met Lord Bubuza op WhatsApp: +1 505 569 0396 en vertelde hem mijn relatieproblemen, hij reageerde en beloofde me te helpen. Hij verzekerde me dat ik de resultaten binnen 12 tot 16 uur zal zien. Ik deed wat hij me opdroeg, 15 uur later belde mijn vriend me huilend op en smeekte me om te vergeven en hem terug te accepteren. Lord Bubuza is geweldig en ik kan niet stoppen hem te bedanken. Neem contact met hem op voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen