dinsdag 5 april 2016

Ik zit voor de tv en ik erger mij dood. Aan Atletico Madrid. Dat speelt uit tegen Barcelona, kwartfinale Champions League en hunnie keeper doet al na dik een minuut spelen héél lang over een doeltrap. Als ik ergens niet tegen kan, is het dat. Tijdrekken. Ga voetballen, denk ik. Dikke lul. Ja, jij keeper. Maar zo gaat het meer dan negentig minuten lang.

Tot overmaat van ramp scoort Torres, de enige van Atletico die ik te pruimen vind, de 0-1. Oh nee, denk ik. Nu gaan we het helemaal krijgen en die kut-Madrilenen halen me het bloed onder de nagels vandaan. Een minuut uittrekken voor een inworp. Theatraal vallen bij een lichte overtreding, uren blijven liggen na een klein tikje, wachtend op de Traumahelikopter en de scheidsrechter doet er niks aan. Ik had ze allemaal rood gegeven. Gewoon wegwezen. Jullie willen niet voetballen? Optiefen. Moven met die handel. Ga lekker naar huis. Lossen we het zo op.

Ik voorspel het mijn jongste zoon als Torres van Atletico uit het veld wordt gestuurd: nu gaan ze met tien man voor het doel liggen en wordt het helemaal een afbraakwedstrijd. Je kunt net zo goed naar bed gaan. Het jongetje had zich op de match verheugd. Weg leuke voetbalavond, weg plezier wat de Champions League zou moeten zijn. Wat ik niet snap is dat daar niet gewoon tegen wordt opgetreden.

Ze kunnen me niet gekker krijgen.

Oblak, Juanfran, Godin, Lucas, Koke, Griezmann, Carrasco, binnen anderhalf uur heb ik een geweldige hekel aan deze mannen. Als ze ooit langs de kant van een verlaten landweg staan, midden in de nacht, ik rij gewoon door. Als je zo wilt voetballen, als dit is waarmee je je geld verdient, dan verdien je niet beter.

Bah.

Wat ik nog minder begrijp is dat als Barcelona 2-1 voorstaat – wat me verbaast, want opgegroeid in een zeker deel van Nederland weet ik dat gerechtigheid niet bestaat – Atletico nog steeds blijft tijdrekken. Halloooo???!!! Jullie staan achter???!!! Bij voetbal gaat het om wie het meeste doelpunten heeft, joehoe!!!

Alleen al omdat Barcelona altijd, maar dan ook altijd probeert te voetballen, verdient die ploeg elke beker waar ze voor strijdt. Maar dat gebeurt niet. En wordt het niet eindelijk, maar dan ook eindelijk tijd om eens zuivere speeltijd in te voeren bij voetbal?

Ik hoor Ronald de Boer zeggen dat ‘Atletico het heel goed heb gedaan’. Man, ga fietsen in die woestijn waar je woont en krijg dan twee lekke banden. Atletico Madrid is een enorme kutploeg en die Felipe Luiz beweert na afloop doodleuk dat ‘we wanted to win’. Menmenmen, go zekjes plekken. Aufsalzen. Go something else do. But not football. Knikkeren of zo, but fall me not longer lastig with your negativity. Thank you very much, Atletico Madrid, for fucking op my avond. I trap you all a kroket vast in your face, the next time. I hate you and with all your time stretching you stille lose. Spoorhékken!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten